

A 7.b osztály tanulóival olyan művet (Móricz Zsigmond: Hét krajcár), illetőleg olyan író (Mikszáth Kálmán: Bede Anna tartozása) művét vettük górcső alá, akik az iskolai tanulmányuk elmélyítésében hatalmas szerepet játszanak irodalomból. Nem ragaszkodtunk a 100-as évfordulóhoz abban az értelemben, hogy mindegyik mű és író is pont a 100. évfordulóját ünnepelje, hanem ezt egészében (az egész hetet figyelembe véve) próbáltuk meg értelmezni. Ez azt jelenti, hogy az irodalomórán
tanult évfordulós művet és szerzőt, valamint a nyelvtanórán tanult egyéb interneten (is) előforduló szövegtípusok segítségével matematikai műveleteken keresztül hoztuk egymással összefüggésbe a tanórákat, ezzel is fejlesztve nemcsak a digitális, hanem a matematikai kompetenciájukat is a tanulóknak.Így a végén az említett, művet, írót, és honlapok felhasználása lehetővé tette, hogy az utolsó órán az eddigi ismereteket összegezve eredményül a 100-as számot kapják meg.
Eszközök:
– mobiltelefon
– tablet
– laptop
– drón
Programok:
– https://www.mcdonalds.hu/
– https://www.spar.hu/hu_HU.html
– https://www.mondelezinternational.com/en
– http://www.omnia.hu/
– http://vigszinhaz.hu/program.php?mid=0yOflVmmfENoeb
– http://hu.qr-code-generator.com/
– https://www.viber.com/hu/download/
– https://learningapps.org/login.php
– https://www.redmenta.com/
– https://bubbl.us/
Tanórák értékelése:
Azon az órán, ahol lehetővé tette az adott program (pl.: redmenta), hogy a tanulók eredményeit százalékosan is értékeljük, ott könnyebb volt egy elvárt (85 %-os) küszöb felett a teljesítményt nemcsak szövegesen (írott és beszélt), hanem érdemjeggyel is értékelni. Ezentúl a szokásos (a tanórán is megszokott) színes lapokkal (zöld) értékeltem a tanulók egyéni, páros, illetőleg csoportos teljesítményét.